Followers

Monday, March 5, 2012

smack


Happy monday dear Copic lovers!
***
Wunderschönen Montag, liebe Copic Freunde!

Today I want to show you an easel card I made using "Princess Who Kissed A Frog" from Saturated Canary.
***
Heute möchte ich Euch eine Easelcard zeigen, auf der ich "Princess Who Kissed A Frog" von Saturated Canary verwendet habe.

 
The whole card idea started in my head when my oldest, who is learning to be a teacher at kindergarden, asked me for a crown shape she could use to make a card from. I printed one for her that I found online - and then had the printed picture lying on my desk and thought I could use that too.... The shape wasn't good for making a whole card from it and since I hadn't made a round card in a long time I liked the idea of making one again. 
When  I came to the point of adding a sentiment I really wasn't sure what to use. And then I had the idea of just adding some lips. Again I went googling for pictures and found these. They aren't a stamp or anything like that, just a picture of some red lips that I turned into a black and white image. 
***
Die Idee für die Karte begann in meinem Kopf zu entstehen, als mich meine Älteste, die gerade eine Ausbildung als Kinderpflegerin macht, fragte, ob ich eine Kronenschablone hätte, aus der sie eine Karte machen könnte. Ich habe ihr diese Form, die ich im WWW gefunden habe, ausgedruckt  und als sie dann so auf meinem Tisch lag, dachte ich, die könnte ich doch auch verwenden.... Die Form der Krone war nicht wirklich geeignet, um die ganze Karte nur daraus bestehen zu lassen - und weil ich schon lange keine runde Karte mehr gemacht hatte, habe ich mich dazu entschlossen.
Als ich dann an dem Punkt angekommen war, bei dem es um den Text ging, fiel mir nichts wirklich passendes ein - außer einem Kussmund. Wieder hat das WWW geholfen, denn beim googeln fand ich diese Lippen. Sie sind kein Stempel oder so, sondern einfach ein Bild von einem roten Lippenstift-Kussmund, den ich in schwarz-weiß geändert habe.

Of course I also did the inside of the card:
***
Natürlich habe ich auch die Innenseite der Karte dekoriert:


To color the image I used these Copics:
***
Zum Colorieren habe ich diese Copics benutzt:

skin/Haut: E00, E02, E11, E13
cheeks/Backen: R20, R22
dress/Kleid: RV34, R83, R81, R00, C0, C4
hair/Haare: C1, C4, C8, 100
frog/Frosch: YG11, YG17, YG25
shadow/Schatten: BG70

Wishing all of you a magical day!
***
Wünsche Euch allen einen zauberhaften Tag!


7 comments:

Marian said...

Wat een mooi ontwerp met de kroon
Prachtig en het plaatje weer heel mooi ingekleurd
Groetjes

Mariska said...

Gorgeous!!! I hadn't seen that image before, love it!

Cathy said...

Just unbelievable gorgeous!!!

Delphine said...

So beautifully coloured and a fantastic design! Hugs Delphine xx

Diny Sprakel said...

I love your colouring and also the card shape. Thanks Diny

Wenda said...

Beautiful card I love it.

Hugs Wenda

Karen Petitt said...

Gorgeous image, fabulous card! Karen